meshin caiz olmasındaki şartlar Bir meshin caiz olması, şu yedi şartın bulunmasına bağlıdır.
1.Mestler, ayağa abdest için ayaklar yıkandıktan sonra giyilmiş olmalıdır.Bir özür sebebi ile ayağa veya sargısına mesh edilmiş bulunması da yıkama hükmündedir.Bu sebeple bu meshten sonra giyilmiş mestler üzerine meshedilebilir.
2.Mestler, ayakları topukları ile beraber her taraftan örtmüş bir halde bulunmalıdır.Topuklardan kısa mestler,potinler ve benzeri şeyler üzerine mesh yapılmaz.
3.Ayağa giyilmiş mestler ile normal bir şekilde en az bir fersah (yaklaşık 5 km), yani üç mil (1 kara mili yaklaşık 1609 m.)kadar bir yol yürümek mümkün olmalıdır bir mi ise. şer’an dört bin mimari arşın (1 mimari arşın yaklaşık 76 cm.)mesafedir.Böyle bir arşın ise, yirmi dört parmaktır.
4.Mestlerden her biri, topuktan aşağı kısmında ayak parmaklarının küçükleri nisbetinde üç parmak miktarı delikten, sökükten, yırtıktan beri bulunmalıdır.Şu kadar var ki,böyle bir noksan,ayak parmaklarının uçlarına tesadüf ederse,miktara değil,adede bakılır.Üç parmak görünmedikçe meshe zarar vermez.Bir mestteki yırtıklar toplanır,iki mestteki yırtıklar toplanmaz.Bu sebeple bir mestte iki,diğerinde de bir veya iki parmak miktarı yırtık yırtık bulunsa,meshe mani olmaz.
(Malikiler’e göre ayağın en az üçte biri görülecek miktarda bulunmayan bir yırık,meshi bozmaz.Şafiiler ile Hanbeliler’e göre ise,ayakta yıkanması farz olan herhangi bir miktar, mestlerdeki bir yırtıktan görülecek bir halde bulunsa , mesh bozulmuş olur.Hatta o miktar, çorap ile veya birşey ile örtülmüş bulunsa bile.)
5.Mestler, bağsız olarak ayakta durabilecek derecede kalın olmalıdır.
6.Mestler, dışarıdan aldığı suyu hemen içine çekerek ayağa kavuşturacak bir halden beri bulunmalıdır.
Bu sebeple bir veya iki ayağının ön tarafı bulunmayan kimse, mestlerine mesh edemez.Hatta ökçe tarafları mevcut bulunsa bile.Çünkü bir ayağı yıkamakla diğerini mesh etmek bir arada olmaz.Fakat bir ayağı tamamen mevcut bulunmayan kimse, diğer ayağına giydiği mest üzerine mesh edebilir.Bu halde mesh ile yıkama bir arada olmuş olmaz.